Przetwarzanie danych osobowych

KLAUZULA INFORMACYJNA - PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH (RODO)

INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

NADWIŚLAŃSKIEJ AGENCJI TURYSTYCZNEJ SP. Z O.O.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO informujemy, iż

Administratorem Państwa danych osobowych jest: Nadwiślańska Agencja Turystyczna Sp. z o.o. z siedzibą w Tychach ul. Towarowa 23, 43-100 Tychy

Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych, którym jest Pan Paweł Chochół, z którym można skontaktować telefonicznie pod numerem +48 606 487 587, pisząc na adres korespondencyjny: Inspektor Ochrony Danych Osobowych Nadwiślańska Agencja Turystyczna Sp. z o.o. ul. Towarowa 23, 43-100 Tychy lub adres mailowy: iodo@nat.pl

Czy podanie danych osobowych jest wymogiem umownym lub ustawowym?

Podanie danych osobowych w zakresie imienia i nazwiska, adresu zamieszkania oraz numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość jest niezbędnym wymogiem do zawarcia umowy o usługi hotelarskie. Brak podania danych osobowych uniemożliwi spółce zawarcie umowy o usługi hotelarskie.

Zgodnie z wymogami prawa, w celu identyfikacji małoletniego przebywającego w obiekcie hotelarskim i jego relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w tym obiekcie może być niezbędne okazanie dokumentu tożsamości małoletniego i/lub dokumentu wskazującego na pokrewieństwo.

Jakie są cele przetwarzania danych osobowych gości hotelowych?

Dane będą przetwarzane w celu zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usług hotelarskich. Ponadto celem przetwarzania danych osobowych jest:

  • zapewnienie najwyższej jakości usług hotelarskich dla gości,
  • udokumentowanie wykonania usługi dla celów podatkowych,
  • dochodzenie ewentualnych roszczeń cywilnoprawnych przez Nadwiślańską Agencje Turystyczna sp. z o.o. z siedzibą w Tychach,

Celem przetwarzania danych z monitoringu wizyjnego jest zapewnienie porządku, bezpieczeństwa osób i mienia oraz dobrego imienia administratora danych. Obszary objęte monitoringiem wizyjnym są oznakowane. Rejestrowany jest tylko obraz.

W przypadku wyrażenia przez gościa zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, spółka przetwarza dane osobowe w tym celu.

Spółka przetwarza także, wyłącznie po uprzednim wyrażenie zgody przez gościa dane transmisyjne niezbędne do świadczenia usługi dostępu do sieci internetowej, w tym adres IP/MAC, data i czas korzystania z adresu IP, informacje o pakiecie internetowym, dane o ilości wysyłanych i pobieranych danych oraz numer wykorzystanego portu sieciowego w celu przeciwdziałania oszustwom i nadużyciom oraz zapewnienia bezpieczeństwa gościom korzystającym z sieci internetowej hotelu/ośrodka wypoczynkowego.

Jaka jest podstawa prawna przetwarzania danych osobowych?

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych niezbędnych do realizacji usługi hotelarskiej, pozyskanych przez spółkę jest umowa o świadczeniu usług hotelarskich.

Podstawą prawną przetwarzania danych z monitoringu wizyjnego jest uzasadniony interes realizowany przez administratora danych polegający na zapewnieniu porządku, bezpieczeństwa osób przebywającym w obiekcie oraz na terenie zarządzanym przez administratora danych, w tym zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom oraz zapewnienie bezpieczeństwa mienia i dobrego imienia administratora, pracowników i gości.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych wykorzystywanych w celach marketingowych jest zgoda gościa. Zgoda marketingowa może być cofnięta przez gościa w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na ważność przetwarzania, które miało miejsce przed cofnięciem zgody.

Komu mogą zostać przekazane dane osobowe?

Dane osobowe mogą być udostępnione następującym kategoriom podmiotów:

  • firmom świadczącym usługi wsparcia IT hotelu,
  • firmom księgowym oraz kancelariom prawnym,
  • firmom transportowym w sytuacji zamówienia przez gości transportu lub przesyłek.

Jeśli wymaga tego od nas przepis prawa, udostępniamy dane osobowe uprawnionym podmiotom, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości.

Nadwiślańska Agencja Turystyczna sp. z o.o. nie przekazuje danych osobowych do państw spoza EOG.

Jak długo dane osobowe będą przetwarzane?

Dane osobowe pozyskane:

  • w związku z realizacją umowy o świadczenie usługi hotelarskiej będą przetwarzane przez okres przedawnienia roszczeń podatkowych lub roszczeń cywilnoprawnych w zależności, które z tych roszczeń przedawni się później,
  • dla celów marketingowych będą przetwarzane przez okres ważności udzielonej zgody,
  • w związku realizacją usług dostępu do Internetu będą przetwarzane przez okres dwóch lat, a następnie zostaną trwale usunięte

Zapis monitoringu wizyjnego będzie przechowywany nie dłużej niż 30 dni.

Jakie są prawa gości w związku z przetwarzaniem danych osobowych?

Każdy gość ma prawo dostępu do danych osobowych ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Ponadto każdy gość ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.

Organ nadzoru ochrony danych osobowych.

W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Czy przetwarzamy Twoje dane osobowe automatycznie (w tym poprzez profilowanie) w sposób wpływający na Twoje prawa?

Nadwiślańska Agencja Turystyczna sp. z o.o. nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji na podstawie danych osobowych, w tym nie dokonuje profilowania.